Den bästa känslan som finns!

Konditionspasset med Tobbe gick bra. Vi låg och galopperade i 7 minuter, sen skritt i 6 och en lite väl snabb galopp
tillbaka som tog 4 minuter. Sen verkade han trött, men han ville inte gå hem inte! Nej han ville mycket hellre gå in på alla
skogsvägar som finns och utforska varenda liten stig! haha, sötnosen :)

Med en väldig värk i både vaden och lår (särskilt vaden, shit va jobbigt det är och stå upp i galopp så länge!) gjorde
jag iårdning Exando på rekordtid så inte knotten skulle äta upp oss helt totalt. Så gick vi hit och tog ett hopp-pass, dock
bara små hinder.

Efter uppvärmningen som kändes väldigt bra = Exando var pigg och drog ordentligt till hindren vilket medförde en bra rytm
och ett bra tempo, hoppade vi en bana på ca 90-100 cm. Och shit alltså vilka fina rundor!! Super bra flyt, bra rytm,
bra tempo, perfekta språng hela tiden med något enstaka misstag från min sida. Hade en massa relaterade avstånd
där jag bara kunde korta upp en aning eller driva på lite. Hoppade också endel "ensamma" hinder med långa anridningar
och även där helt galet super!! Fick ett så perfekt språng på oxern som gick att få, så jag blev nästan tårögd. Duktiga Exando!

När man får en sån känsla, den inspirationen och energin från ett ridpass, skulle man kunna rida hur många hästar
som helst. Tyvärr har jag ju "bara" två, men jag åkte åtminstonde hem med ett leende och jag somnar garanterat väldigt gott inatt!



Kommentarer
Postat av: Sofie

sv; LD+5 och LC ;) du då? :D

2011-07-12 @ 23:16:40
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com
Postat av: Johanna

sv: taack :)

2011-07-13 @ 10:51:23
URL: http://ujohanna.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0