Frukost blev lunch

Sov till elva idag, herregud! Men det är så himla mysigt och ligga i soffan och titta på Criminal Minds, CSI, NCIS och
alla dessa kriminalserier som går om vartannat på kvällarna. Svårt att slita sig faktist!

Lite snabbt om igår, så red jag alltså ett dressyrpass på Tobbemannen. Han va liiite stel i början men mjuknade efter ett tag. Jag hade lagt fram fem travbommar, ganska långt ifrån varandra, för att få honom att sträcka ut benen
riktigt i den ökade traven. Det var liite svårt, men tycker ändå att han tryckte ifrån och sträckte ut bra.
I galoppen kändes han lite väl pigg och stark. Så jag minskade och ökte galoppsprången mellan två små hinder.
Det tycker han va väldigt jobbigt så han försökte galoppera på snedden och så. Men med starka skänklar fick vi en
jättefin galopp :)

Exando fick sig sedan ett klätter-pass. Och jag passade på att motionera mig själv också, genom att gå brevid
istället för att sitta på ;) Usch va jobbigt det var! Min ben känns som cementklumpar idag...

Idag ska Tobbe få klättra (och jag....) medans Exando ska få komma ut coh sträcka ut ordentligt i galoppen :)


Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. jätte gärna :D och självklart får du en länkning på min blogg då också om du vill (:

2011-07-14 @ 16:49:24
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0