Update!

Hej på er! Det var ett tag sen nu!

Jag har haft noll lust och ork till bloggen plus att internetet nere på skolan har strulat en massa veckan som gått.
Iaf så sitter jag hemma nu, igen. Jag är hemma rätt ofta nu för tiden ;) Nej men man får väl utnyttja sitt resekort
när man köpt sig ett!



Under veckan har det varit b.la. spökvandring på skolan, väldigt läskigt, väldigt roligt! Och Tobbe har varit som en
virvelvind hela veckan, trots att jag ridit varje dag.. Men det har ju blivit kallare den här veckan så det är
förhoppningsvis därför.
I onsdags tänkte jag träna dressyr i ridhuset, men det var så många hästar där så jag red i paddocken istället. Dock
gav jag upp efter ca en kvart. Han var helt okoncentrerad och stark och stod emot hela tiden. Och jag blev bara
irriterad så jag kände att det inte skulle ge något.
Så på torsdag fick han komma ut i skogen och springa av sig! Konditionspass blev det, även om han inte verkade
särskilt berörd av det, så var han betydligt lugnare när jag på fredag (dvs. igår) red barbacka i ridhuset. Hade då
hela stora ridhuset på 20*80m för mig själv och det är ju bara perfekt! Barbacka alltså och det kanske låter sådär,
men jag sitter mycket bättre på honom då och kommer åt bättre med skänklarna. Oh shit va fin han va! Gick som
en klocka, lyssnade bra på hjälperna utan att stå emot något. Tränade endel på sidvärtsen och de blir bättre! Så
det var riktigt skönt att avsluta en mindre bra vecka med ett superpass.




Nu är faktist lilla Jonna här på besök! Och om en halvtimme kommer syrran och hennes sambo upp också, så jag
ska springa ut och ta en härlig uteritt på Exando. Härligt och se honom igen också :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0