Resultat Nuntorp

Jag har ju varit iväg och tävlat idag med min älskade prins. Och vi kom hem med blandade resultat och känslor.

Första klassen var ju då en L:B med stilbedömning, dock tävlade man också i två faser och hade alltså möjlighet att
ta två placeringar.

På framridningen kändes Tobbe konstig på något sätt. Han verkade pigg till en början, sen blev han jättelugn och
fin, för att sedan börja bli sprallig igen.. Sen på framhoppningen stannade han på räcket första gången, bara sådär!
Och snacka om att jag blev paff när han gjorde samma sak första gången vi hoppade oxern! Och då låg vi verkligen
perfekt och allt.. Så burkar han verkligen inte göra! Men sen hoppade han som vanligt, så jag vet inte vad som flög i honom.

på banan gick det skit kan man väl säga. Red verkligen hur dåligt som helst, allt kändes stressat även om jag egentligen
red i undertempo. Men duktig som Tobbe är, kravlade han sig över hindrena och kombinationen hela banan genom
och vi slutade som dubbelnolla. Men som sagt, en allmänt hemsk ritt från min sida och fick en låg stilpoäng.
Så man skulle kunna säga att resultatet inte sa något, men det gjorde istället stilpoängen.

till andra klassen som då var en L:A skärpte jag till mig. Koncentrerade mig endast på mig och Tobbe och hindret
framför oss. Allt kändes så mycket bättre - på framridningen, framhoppningen. Hoppade verkligen super där!
På banan kom vi perfekt till ettan, men på tvåan - som var en ganska stor oxer ur ganska snäv sväng, blev jag
osäker och bromsade in honom i den. Men på något sätt tog han sig över utan att ens touch'a!
Dock gav det ju utslag på nästa hinder som var ett räcke. Jag tappade balansen lite och hann inte rama in honom riktigt så han stannade där. Kom bra nästa gång, dock hoppade han mig lite ur sadeln så jag tappade stigbygeln och det blev lite vingligt i ännu en snäv sväng mot kombinationen. Hittade dock ett bra läge, men hade honom inte mellan skänklarna = drog åt vänster och tog sig inte över b-hindret som var en oxer.

Uteslutna alltså, men jag är mycket mer nöjd med L:An än L:Bn, konstigt nog! Och det för att jag fick den känslan
jag vill ha, då jag kan se endast hindret vi ska hoppa nu, inte resten av banan. Och utifrån det är det "bara"
detaljer som ska rättas till. Och jag vet vilka de är så det är ju bara att jobba på!


Nu laddar vi om till regional dressyr till helgen med debut i Lätt:A! Ska bli spännande - och såklart roligt!
Tobbe kan ju det där, och det känns som jag också lärt mig faktist. Jämfört med tidigare iår är det stor skillnad.
Men det är samma sak i dressyren som i hoppningen. Jag måste koncentrera mig på mig och Tobbe, inget annat!




Finaste, bästaste ponnyn som fiiinns!

Kommentarer
Postat av: emmaa - fjording blogg

så sööt :D

2011-10-15 @ 20:04:42
URL: http://emmahellgrenn.blogg.se/
Postat av: Anna

Riktigt söt bild!

2011-11-04 @ 22:53:58
URL: http://withcrazyhorse.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0