Dagen

Idag blev det en lyckad dag trots allt! Började med att Vickan kom in efter att ha färgat håret hos mamma och så bakade vi lite. Själva bakandet kunde ju ha gått bättre, men resultate blev det inget fel på! Och mysigt var det.
Senare åkte jag och mamma till Torsby för att ta första vaccinationssprutan mot hepatit eller vad det heter. Det kanske änämligen blir en liten resa till Peru nästa år! Sen hälsade vi på ena systern en sväng också, innan vi for hemmåt. Då gick vi direkt ut på en ridtur med pållarna. Red ut och Tobbe kändes till en början ovnaligt lugnt och inte så galen! Fick honom dit jag ville och jag kunde rida liksom. Sen tröttnade han dock på att gå i dressyr så han gjorde någrs skutt rätt upp och ner från skritt, haha! Flög hur högt som helst kändes det som och jag må säga att han är ganska spänstig på det viset!
När han lugnade sig tog vi lite galopp, där han var lite stretig och inte ville gå lugnt. Men jag tycker ändå att jag fick hyfsad ordning på honom! Sen avslutade vi med och låta dom springa på lite, vilket alltid uppskattas! :)
När vi kom tillbaka tog jag en stund på åkern (snön har försvunnit helt nu!!! :D). Red lite i trav och galopp i båda varven för att få honom igenom. Först var han lite bråkig och ville inte riktigt. Men han slappnade av mer och mer och i slutet kändes både traven och galoppen bra i båda varven! reagerade extra på hur lyhörd han var för skänkeln, även om jag inte hade sporrar. Det var nog tack vare att jag red med "vassare" igår så han vaknade upp lite och kom på att han kanske skulle ta och lyssna lite ;)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0