Söndag

Idag började jag med en härlig promenad tidigt på morgonen. Fortfarande kallt ute, eftersom solen just gått upp på en klarblå himmel. Inte alls fel och börja dagen på det viset inte!
Var tillbaka till sju och gick då och släppte ut hästarna och fixade stallet, innan jag gick in och fick lite frukost även jag. Och efter den kände jag mig så hurtig att jag gick ut på en springtur! Riktigt skönt och komma igång och träna nu igen efter några veckors förkyldning. Avslutade springturen med lite styrketräning, när jag ändå var igång liksom ;) Så efter en promenad, en springtur, 210 sittups, 110 armhävningar och 110 rygglyft laddar jag nu om med ett mellanmål till dagens första ridpass. Det blir med Tobbe, eftersom det är så varmt så rider jag Exando ikväll när det är svalare.
Idag har jag planerat in lite hoppning för båda hästarna! Det blir nog korta pass, med tanke på värmen. Får se hur jag lägger upp det. Tobbe ska iaf få hoppa lite kombination och jag ska träna på att hålla en bra, jämn galopp! Stutsar nog runt lite lägre först, sen kanske vi höjer upp det lite på slutet, beroende på hur han känns :)
Exando ska jag också träna galoppen med. Brukar slarva lite med honom och bara hoppa liksom.
Tänker inte på så mycket annat, men idag ska jag verkligen se till och få upp honom på bakbenen!
Dom timmarna som blir "över" mellan passen ska jag nog spendera i en solstol vid stallväggen.
Riktigt soligt och varmt idag! Får hoppas att det håller i sig, väldigt trött på regn nu faktiskt..

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0