Löshoppningen!

Löshoppning för Tobbes del idag alltså! Vi har aldrig gjort det förut med honom, om de tidigare ägarna gjort det vet jag inte, men det var ju några år sen isf.
Det jag ville få ut av detta var ju att han skulle få väck lite energi och hoppa lugnare, inte bli tokig så fort det kommer fram hinder, eller bara bommar över huvud taget. Därför fick han hoppa stuts. Det är ju bra gymnastik och han kan ju inte bara springa på, utan måste stanna upp lite.

Först skrittade vi runt några varv så han fick se allt, märkte ju redan nu att han (självklart) hade mycket energi. Efter några varv släppte vi honom och lät honom galoppera runt utan hinder i båda varv. Sen stängde vi liksom in honom på ena långsidan (där vi inte hade hindrena), genom att jag stod i ena änden av långsidan och en annan tjej i andra änden. Tobbe ville såklart inte stå still så till en början skuttade han omkring som en tok och sprang nästan över oss, haha!
När han lugnat sig lite satte vi först upp ett hinder, han satte fart så fort vi lät honom, struntade i princip i mig som skulle stoppa honom när han kom på andra långsidan igen, och sprang runt och hoppade en gång till, haha!
Sen fick vi stopp på honom och satte upp så det blev stuts. Full fart igen men nu vände han istället direkt efteråt (snabbt och med ett busigt pip) och hoppade åt andra hållet direkt! Han tyckte verkligen det var hur roligt som helst och få springa lös och hoppa stuts!!
I slutet var det fyra stuts uppe, och nu började han sänka tempot en aning och hoppade mycket lugnare, säknte huvudet mer och hoppade bättre med ryggen. Sista gången såg han nästan lugn ut, fast han tyckte dock att han skulle hoppa mer, så han vände och hoppade tillbaka.. och vände igen och hoppade tillbaka en gång till! Haha, knaasponny!!

Hoppas att han gjorde av med lite energi nu iaf! Imorgon blir det uteritt och på tisdag blir det träning! Ska bli så spännande :) Och ännu mer spännande blir det nästa söndag....


Hoppning på gräsbana ser inte fel ut..

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0