Hoppträningen

Gårdagens hoppträning för Fredrik gick super! Vi hoppade i ridhuset eftersom det regnade. Vi tränade kombinationer och hade en oxer-oxer kombination på ena långsidan och räcke-räcke på ena diagonalen. På andra långsidan hade vi en linje oxer-räcke med sex språng mellan.
Började jobba med linjen oxer-räcke genom att vi skulle variera antalet språng. Tobbe var ganska taggad, men han hade kännts väldigt fin när jag red fram, det ha gett något från gårdagens dressyr :)
Som sagt, Tobbe blev lite taggad när vi kom igång med hindren, men han har ju lätt för att både länga ut sig och korta upp sig så det funkade bra :)
Sen hoppade vi båda kombinationerna från båda håll ganska lågt, sedan lite högre och till slut satte vi ihop en bana med allt, lite högre då också. Allt flöt på riktigt bra! Hoppade först en bana åt ena hållet och sedan hela från andra hållet. Tobbe hoppade riktigt bra! Jag blev lite fast i handen ibland, lite bromsande men Tobbe var snäll och hoppade ändå. När vi sedan hoppade allt från andra hållet, började vi med oxer-oxer kombinationen. Jag tycker faktiskt det är lite läskigt och komma med lång anridning till en oxer-oxer kombination och första gången blev jag inte riktigt klar i tid. Han blev lite hängande i inner handen och kom lite vingligt och vänsterställd. Vi kom bra, men han var alltså inte i balans och fick med sig bommarna och hade liksom ingen kraft till b-hindret. Därför sprang han förbi det. Var lite orolig att han skulle bli osäker, vilket han också blev. Men jag hittade distansen och behövde bara hjälpa och pusha honom lite mellan så hoppade han såå bra! Sen flöt resten av banan på, han hoppade verkligen ruskigt bra! :))


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0