Dagens Ridpass

Jobbade alltså i ridhuset idag. Började med och värma i traven med tempoväxlingar, flytta och så. Han va lite motsträvig och trög ibörjan, men kom igång i galoppen sen. Där fokuserade jag bara på att få igenom honom i sidan, vilket krävde ett antal varv på volten och mycket tålamod. Så småningom blev han mjukare och tog bättre stöd på ytter. Då jobbade jag lite med och korta och länga galoppen på rakt spår, vilket han lyssnade bra på i högergaloppen men inte lika bra i vänster.
Sedan tog jag fram tre bommar och la dem som ett S. Tobbe blev genast taggad, så jag började med och bara trava lugnt över dem innan vi prova i galopp. Han blev lite sprallig såklart. Ville helst dra iväg i full fart över dem, särskilt i bytena, men jag höll igen och han lugnade sig när han fick galoppera över två av bommarna på en volt. Sen tog vi alla bommar några gånger och det kändes riktigt bra! :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0