hoppträningen

Har vart lite tyst här några dagar. Har helt enkelt inte haft någon lust.

Vi hopptränade ju på tisdag och det gick riktigt bra! Tobbe va lite stark och krånglig i uppvärmningen, men när vi började hoppa linjer och till sist banan var han super! Hoppade då alltså lite linjer, omhoppningssvängar, en kombination och sedan en bana av det hela på slutet.



Omhoppningssvängarna kändes bra, Tobbe har ju ganska stor galopp så det är lite svårt och få ihop honom, men han var med på noterna och gjorde det bra. Sen gjorde vi en ganska snäv sväng in på b-hindret i kombinationen som var en oxer och sedan ner till ett räcke. Oxern satt som ett smäck, hade bra driv i svängen, Tobbe var helt med och vi fick till riktigt fina språng! Sen blev jag lite hög och stum i händerna, så linjen till räcket blev inte den bästa, men när vi hoppade banan flöt det på bättre där.



Kombinationen kändes finfint, Tobbe har verkligen en härligt sug nu och jag känner att han verkligen tycker det är roligt, samtidigt som är lyssnar bra på mig (iaf när det är lite större hinder..).
Sen hoppade vi bana på ca 1m+ och det flöt på riktigt bra! Inga problem på något och jag hittade bra distanser. Tobbe slarvade lite i kombinationen då han inte drog upp frambenen riktigt så han rev b-hindret, men han skärpte sig när vi kom andra gången och hoppade fint :)

Martina filmade men missade typ hela banan, haha. Men lite fick hon med så det blev en liten filmsnutt :)



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0