Hemma

Åkte ju hem i helgen och för att träffa massa härliga kompisar som jag nästan aldrig ser längre. Tyckte egentligen att det kändes lite onödigt och åka fram och tillbaka över en helg bara, men mamma skulle tydligen ner till Karlstad idag ändå, så då åker jag ju med henne (ist för att åka tåg och sedan vänta på en buss i två timmar).
Igår var jag riktigt duktig och var ute och sprang på förmiddan! Dom där micke-träningarna har minsann gett susen, är både starkare, har bättre kondition och tyker numera det är roligt och träna ;)
Sen red jag ut på Exando och mamma var med och gick. Han har bara fått varit ute och promenerat den senaste tiden (mamma har ont i ryggen och kan inte rida), så han hade lite energi! Lät honom galoppera på en stor åker och det kom till och med fram ett litet bocksprång (!!!!). Minns inte att han någonsin gjort det förut, kanske en gång precis när vi köpt honom. Så det var roligt och märka att han är pigg och fräsch iaf! På hemvägen red vi lite mer dressyr, gjorde lite sidvärts över vägen i både skritt och trav, lite öppna och sluta och även ett par framdelsvändingar. Jag må säga att han är väldigt mjuk för och vara så gammal och jag må även säga att han är enklare att göra sidvärts med än vad Tobbe är ;)
(Nu är det nästan inge snö kvar här heller!! Otroligt vad fort det gått i år)
Idag står det en powerwalk på mitt schema och lite hoppning på Exandos! Det kan jag tänka mig att han kommer uppskatta. Jag ska även plugga lite idag, vi har för tillfället onödigt mycke läxor och prov.. Och lite senare åker vi ner mot Karlstad och Lillerud, då ska jag ut med lilla Tobbemannen också :)

Kommentarer
Postat av: Sara

Fin blogg!

Bloglovin' byte? :)

Kram!

2012-03-27 @ 16:20:12
URL: http://ponnypollarna.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0