Tisdag

Idag är det tisdag och vi hade prov sista lektion så jag har därför lite tid över nu, för en gångs skull ;)
Ska gå och äta middag snart, sen går jag ut och rider direkt. Idag blir det skogstur, vilket jag nog tror uppskattas av min lilla ponny. Igår tränade vi i ridhuset. Då det inte kändes alls bra i söndags i paddocken (han var okoncentrerad och jag fick inte alls igenom honom i vänstersidan), ville jag verkligen få igenom det igår. Tog med ett spö så jag kunde peta lite på honom om han inte tog skänklarna. Till en början blev han mest spänd av spöet, försökte dra iväg och ville inte korta och böja på sig. Men så småningom slappnade han av och då kunde jag börja använda spöet i sidvärtsen t.o.m och det funkade riktigt bra! :)
Så idag blir det alltså en uteritt där vi ska jobba mycket med vänstergaloppen. Han har lite svårt för och samla sig där, eller inte svårt men han tycker det är jobbigt och vill hellre springa så fort det går och då byter han till korsgalopp eller prova något av dom andra hundra påhitten han har för att komma undan.. :p så det ska vi jobba med idag!


busponny!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0