Tävling!

Det har varit lite tyst här ett tag. Vädret har varit på topp hela veckan med sol och massa värme, så vi har legat och gassat på all ledig tid ;)
I tisdags var vi iaf på hoppträning. Det var riktigt varmt ute, men Tobbe jobbade på bra ändå! Kändes fin men lite väl på på framridningen, men när vi började hoppa kändes han superfin! Jag blir dock lite ivrig och försöker skjuta iväg honom för stort istället för att vänta.. Men sista banan flöt på riktgit bra! Så jag är nöjd, Tobbe va fin :)

På onsdag var vi ut i skogen och galopperade. Han var först lite seg, men efter att ha fått gå förbi tjärn och plaska lite blev det lite väl mycket fart i honom istället ;)
Torsdag vilade han och på fredag red jag ut och jobbade mycket med galoppen. Han blir ju lite tjurig ibland, särskilt i högergaloppen där han liksom stänger av högersidan och försöker dra iväg. Men bara jag är mjuk men bestämd slappnar han av :)
Igår skulle jag ha velat rida igenom i paddocken, men eftersom det är treårstest här idag, hade dom redan gjort iårdning den. Så det blev ut i skogen och försöka jobba igenom honom. Det är ju svårt ute, han vill ju helst bara springa på. Även om det absolut går att kräva i princip allt av honom, så får man ju jobba mycket mer för och få igenom helt.
Igår var han ganska dryg faktist. Kändes bra i traven först och även i första galoppen, där han väntade bra på mig. Men sen tröttnade han och försökte dra iväg. Jag fortsatte jobba med galoppen, men jag fick honom aldrig riktigt mellan skänklarna och fick inget ärligt stöd i tygeln. Så när jag bara blev mer och mer irriterad, slutade jag istället med att bara hitta en bra trav. Får hoppas att han är mjuk tills idag ändå och jag tror nog det ska gå bra!:)
Hoppar alltså L:C+5 och L:B idag och det ser ut att blir varmt väder så det gäller att ha med vattenhink och handduk så han blir lite svalkad. Nu ska jag snart gå ner och börja putsa på både utrustning och ponny. Lite hovskägg som behöver klippas och han har antagligen lyckats få en och annan bajsfläck om jag känner Tobbeman rätt ;)



Idag är det ute också, först för iår otroligt nog! Men det ska nog gå bra, gäller att hålla galoppen stark och inte mesa runt.. :)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0