Dagens ridpass.

Slutade tidigt idag och hade gott om tid till att rida. Idag fick det bli ett dressyrpass med Tobbe. Nästan all snö är borta från åkern nu så jag red där idag (y)
Uppvärmingen kändes jättebra. Men sen skulle jag träna lite skänkelvinkning. Började med skritt som gick super. Sen i traven blev allt konsigt. Vissa gånger kändes det bra, men mestadels blev det bara dåligt. Och undan höger (som brukar vara det lätta hållet) så flyttade han inte ordentligt så jag tryckte till lite hårdare. Då fick han damp och gick emot skänkeln helt, alltså 'undan' vänster. Och om jag drev mer med skänklarna så sparkade han bara bakut och började 'guppa' som han brukar när han får damp -.-'
Antagligen är det jag som gör något fel eftersom Tobbe ju kan skänkelvikning om han bara vill. Fast han kanske inte ville idag? Iaf så struntade jag i det och körde igenom L:C1 pogramet ist. Första gången gick det dåligt, andra okej, tredje toppen :) Så det kändes iaf bra att vi avslutade när det gick som bäst :)

Exando får vila idag, för jag behöver träna på NO-prov -.-.

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0