Dagens ridpass.

Jag slängde i mig en alvedon och gick ut och red Tobbe förut :)
Det blev ett "dressyrpass-svår" idag :p Med det menar jag lite jobbigare övningar som kommer högre upp i klasserna, som t ex galoppombyte och sånt :)


Skänkelvikning.

Började i skritt. Det gick jättebra åt båda hållen tycker jag. Han svarar lite dåligt för skänkeln ibland så jag får 'kicka' till lite så han flyttar över ordentligt. Sen i traven tyckte han väl att det blev jobbigt, för när jag flyttade undan höger, började han och hoppa och sparkade bakut och liksom bara "Nej, nu vill jag inge mer!" Men som vanligt skärper han till sig efter att jag sagt till honom med skänkeln och han har fått gjort en bakut. Sen skötte han sig och det kändes bättre och bättre :)


Galoppombyte.

Jag red på tre serpentiner och bytte på medellinjen. Och jag måste säga att det känns bättre och bättre för varje gång vi tränar! Idag satt det verkligen som ett smäck tyckte jag! Han har blivit mycket bättre på att vänta på att jag ber honom om att byta, inte bara göra det själv hur som helst. Sen hade jag gjort streck på marken, undefär mitt i, som jag skulle rida igenom. För oftast blir det att han genar väldigt efter bytet så själva serpentinen blir dålig, men idag orkade jag hålla ut honom ordentligt :) Jag tänkte även mycket på formen i själva bytet, och även det kändes bättre :)


Förvänd galopp.

Den gick också bra idag :) Det är dock väldigt svårt att göra förvänd galopp härhemma, för banan är inte så stor så det blir inte så mycket förvänd galopp innan jag kommer fram till ett hörn. Visserligen kan jag ju rida genom svängarna också, men det känns som det är lite för mycket att kräva, i alla fall från mitt håll :p


Sedan avslutade jag med galoppbommarna. Eller ja, det är väl små kryss egentligen. Höll väl på i minst tio minuter, och efter att ha försökt ca 8 gånger med att få in tre galoppspårng, lyckades vi! :) Då var han riktigt svettig så jag nöjde mig där :)

Idag red jag på det 'vanliga' dressyrbettet. Och jag tycker att jag blir för stark i händerna, men jag märker mer och mer att han behöver en väldigt stadig ytterhand. Fast jag måste verkligen få in det där 'vick-vick' i innerhanden! :p



Tobbe tycker att Bosse är världens mest intressanta sak! ;)

Kommentarer
Postat av: Olivia, the one and only

Jajjebullar! :) fin fin låt :D

Hur e de med dig? :)

2010-04-26 @ 20:48:25
URL: http://thesimplegirl.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0