Onsdagen.

Snart är ännu en dag gjord, känns inte långt kvar till skolan börjar :/

Exando var pigg idag :) Hostade en del, men det tar jag som ett gott tecken- antagligen är skiten påväg upp :p Har jag sagt att han har kvickdrag? Mja, det har han tyvärr.. Men han är ganska fräsch och pigg ändå, bara man rider honom regelbundet :) Det blev en uteritt med honom på ca 35 minuter. Tyckte inte att jag sprang så mycket, men det var väl 10 plusgrader och han har mycket päls kvar + dålig kondition så då får man en svettig pålle ;)
Efter lunch var det Tobbes tur. Ett dressyrpass satt bra! Han kändes oherhört fin idag! Lagomt pigg, väldigt lydig. Sprang på lite mycket ibland, men lugnade ner sig efter några snabba tempoväxlingar. Gjorde lite galoppombyten också, som aldrig gått bättre! :D
Puss på världens bästa ponny (L)

Men sen var det dags för bommar. Hade lagt ut upphöjda bommar som bara skulle galopperas över i en ganska stor galopp. Skitkul enligt Tobbe, som drog på mer och mer och hade ingen lust att lyssna på mig mer! Han blev på bushumör så jag fick säga till honom. Nästa gång så höll jag igen honom och det va minsann inte lika kul! Så då ställde han sig och trippade och sparka bakut och allt! Om den lugnaste och snällaste av dom alla gör så, så kan nog vem som helst göra det! ;) haha! Ingen säkerhetsväst heller, jag skulle ju bara träna lite galopp? haha :p Jag ramlade iaf inte av och han gav sig nästan direkt (y) Sen tog jag och galopperade i kort och samlad galopp över några andra bommar så han lugnade sig lite :p Det kändes jättebra så då fick det räcka för dagen :)

Det blev ett längre inlägg idag, mycket intressant som har hänt :p
På lördag är det hopptävling och Amanda ska med och va coach till laget! Läääängtar!

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0