Toblerone

Ålder: 17 år
Ras:
Okänd blandning
Mor:
Okänd
Far:
Okänd

Info:

Toblerone är, som ni säkert försått, min 'nya' d-ponny. Vi köpte honom i slutet av november 2009. Vid det laget hade vi provridit en massa ponnyer som inte passade något vidare. Men så ringde Tobbes ägare, vi åkte och provred och jag kände bara WOW! Vilken ponny alltså! ;) Under 2009 (och även tidigare år) har han tävlat L:A- MSV dressyr med bra resultat, så det var väl inte konstigt att han kändes 'wow' :p Så vi åkte hem, funderade ett tag och jag lyckades övertala mamma och pappa om att vi aldrig skulle hitta en bättre pålle, så det fick bli Toblerone :) Och gud så nöjd jag är över köpet! Nu har jag en ponny som verkligen kan, en ponny som kan lära mig men ändå utvecklas tillsammans med.
Tobbe är speciell på många sätt, inte minst utseendet. Under vintern har han inte rullat sig ute nån gång. Utan bara inne i boxen. När han dricker, dricker han lite i taget. Och han är en riktigt retsticka ;)
Han är jättesnäll mot alla, kan vara lite jobbig att leda så jag har oftast kedje-grimskaft. Han är stark och dominant, så man måste vara bestämd har jag märkt :p

Jag hoppas ni vill följa vår resa med tävlingar och träningar :)






Världens bästa, sötaste Toblerone (L)

Kommentarer
Postat av: Elsasegerblad

Oh vad fin häst :D

2010-07-13 @ 16:16:20
URL: http://ccrimetime.blogg.se/
Postat av: Linda

din ponny är super cool färg tycker jag ;)

2010-08-19 @ 21:49:01
URL: http://lindagustafssoonn.blogg.se/
Postat av: marie

jätte fin häst själv har jag en knabstrupp så fastnade på din sida kul att se en till prickig häst ;-) mvh marie

2011-01-14 @ 22:47:27
Postat av: Mimmi

Åh gud vilken söting :D Jag har en likadan (typ...) i stort format. Fast min har större och svartare prickar :)

2011-04-30 @ 16:49:21
URL: http://skackarna.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0