Dagens ridpass.

Idag dröjde de ett tag innan jag kom ut, usch gillar inte sånna dagar när man sjuter upp allt!
Iaf så lyckades jag få med mig brorsan (:O) ut! Det va väl cirka 5 år sen det hände :p Men det va ju jättebra, så fick Exando komma ut också! :)
Vi (eller jag) red på åkern, gjorde alltså den där lilla banan jag skrev om i förra inlägget. Bommarna gick fint, sen kändes han lite stressad och lite spänd när vi gjorde den andra övningen med rytm så jag red runt där några varv tills han blev lugn och jag kändes rytmen och så. Sen så gick övningen med åttvolten sådär, först gjorde jag för små volter så han blev ganska stressad, men det funkade också bättre efter några varv :) Sen hade jag en oxer också som va ganska låg bara för att jag skulle få träna på avstånd. Det kändes verkligen super1 hade ett bra tempo genom en ganska snäv sväng upp till hindret, det va ganska lång anridning men vi kom bra och så hela tiden! Plus att Tobbe verkligen drog till hindret också! :) Så eftersom han kändes så himla fin och 'hoppsugen' idag så satte jag upp oxern mer och mer tills den låg på sista hålet (115 cm ). Första hoppet på det la jag honom lite för stort så jag trodde han skulle stanna, men han la in ett extra språng och hoppade rätt upp kändes det som! Han va i frambommen men den låg kvar! Det trodde jag inte, eftersom han sprang på sidan om första gången vi hoppade den igår. Men idag kändes det som han skulle kunna hoppa hur högt och många hinder som helst :D Sen tog jag oxern igen eftersom vi kom lite galet och då la jag honom väldigt "exakt2 och vi fick ett perfekt språng och jag fick en jättebra känsla så jag avslutade där :) Idag va han verkligen klockren!
Brorsan va väl med och red lite över de där småhindren med Exando haha :P Han blev väl inte svett direkt, men det va väl något till motion iaf! :)



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0