Dålig uppdatering igår

Men det hände faktist inte så mycket igår heller. Jag kom väl hem från skolan strax innan fem, då spöregnade det ute! Så jag tänkte att jag väntar ett tag med ridningen så kanske det slutar regna. Men det gjorde det inte. Tvärtom, det kom bara ännu mer regn! ><
Men eftersom hoppträning var flyttade från igår (tisdag) till idag (onsdag) så kände jag att jag behöver motinera Tobbe, annars kommer han vara helt galet pigg på träningen! Men jag ville verkligen inte stå ute och göra iårdning honom, komma tillbaka med blöt och stel utrustning och själv vara blöt och kall, så jag bestämde mig för att gå uit och gå med båda hästarna. Jag tog en väg där det aldrig kommer någon bil eftersom jag inte hade några reflexer. Exando va så himla seg ibörjan så jag fick dra honom fram för att han skulle gå i samma tempo som Tobbe, så därför släppte jag honom så fick han gå själv i sitt eget tempo :) Väldigt bra att man har en lydig och snäll häst som inte skulle få för sig att springa sin kos bara för att den får gå lös! ;)
Iaf så gick vi upp till vändplanen, så det blev väl ungefär 3 kilometer lite drygt allt som allt. Exando kom efter ibland för han stannade och åt gräs, så jag började trava med Tobbe och då dröjde det inte många hundradelar (xD) innan jag hörde honom komma efter i full galopp! haha! Och så bröt han av till trav när han kom ikapp oss och travade förbi oss tills jag tog ner Tobbe i skritt igen. "Travar Tobbe så travar jag, skrittar Tobbe så skrittar jag!" hö-hö

Iaf så är det alltså hoppträning idag klockan halv sex, pappa skulle väl skjutsa :) Hoppas bara att Tobbe inte är alldeles för pigg, för då ligger jag väl snart på backen! :p



Kommentarer
Postat av: MADDES

Vilken fin bild.

2010-08-25 @ 12:25:05
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: MADDES

Hur mår du idag då? kram

2010-08-25 @ 15:34:15
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Sofie

SV; visst är det det med laget? :)

okej, vilken tur :P varsegod!

2010-08-25 @ 20:18:31
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0