Hoppträningen

Hemma nu äntligen efter hoppträningen.
Den gick ganska bra förutom att jag ramla av, haha :p Jag red alldeles för sakta så vi kom mitt emellan två galoppsprång, jag försökte driva på men Tobbe kunde inte hoppa så han stannade och jag satte mig på nacken typ, sen gled jag sakta ner och skrapde hakan i bakbommen (det va en oxer) samt slog i rumpan i en bom x) mamma filmade så ni får väl se sen, det ser lite roligt ut , haha :p.
Iaf så hoppade vi en linje med sex/fem galoppsprång, en kombination, "kortside-hopp" och så en oxer med vattenmatta under. Linjen med fem galoppsprång gick rätt så bra, men jag behövde lite hjälp för att fatta att jag måste driva, inte bromsa, så Thomas räknade åt mig ibland :p Sen kombinationen gick sådär. Tydligen har jag "ett bra öga" (inte enligt mig), men jag såg att det skulle bli stort så jag drev på de två sista galoppsprången och släppte tyglen, vilket innebar att han blev lång och flak och det är ju inte bra. Visserligen rev han ju inte eller så, men hindret låg väl inte på mer än 95-100 så. Så jag måste tänka på att jag ändå håller ihop honom när jag länger ut. Hindret på kortsidan och oxer med vattenmattan va inget problem, Tobbe tittar inte på något så det är bra :)

(Mamma fick återbud av en kund så hon kunde följa med ist för morfar, så hon filmade ju allt. Den kommer imogron för jag ska lägga mig och sova nu, efter en dusch! :) )

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0