Reslutat.

Tävlingen bröjade nog så dåligt den kunde börja. På framridningen i ridhuset hade dom ett litet hinder (de andra framhoppningshindren stod på en utebana) som jag hoppade. Efter tog jag en för snäv sväng, Tobbe tappade fästet och vi gick omkull! Blev jätterädd att Tobbe gjort sig illa, men det hade han inte. Han ställde sig lugnt upp direkt och väntade på mig typ :p Och han kändes som vanligt och allt, hade inte ont någonstans lr så :) Och jag kände inget heller, även om jag fick honom över ena benet. Jag trodde ärligt talat att det skulle kännas mer att få en hel häst på benet, jag kände bara lite direkt efter, men det gick över direkt. Och Tobbe hoppade och va lika pigg efteråt också :)

L:C 0+0 2:a.

Han kändes väldigt fin, hoppade lyssnade och allt flöt på jättebra :) Nolla i grunden och drog på i omhoppningen så mycket jag kunde kändes det som :p Sista hindret stod på kortsidan (banan va väldigt bred) och så va målgången lite längre fram så jag försökte se till och få ett lite längre språng så man har fart efter hindret, men så blev det inte. Kom lite nära och jag skulle tro att det var där vi förlorade de två tiondelarna vi 'förlorade' med :p Men men, jag vann en huva iaf, som passar bra till en dressyrschabrak så det va lika bra det ;)


L:B 15 fel.

Det kändes bra på framhoppningen och så, men inne på banan sabbade jag allt >< Allt blev stressigt och bara fel kändes det som. Iaf så la jag honom alldeles för stort på ettan, så vi började med ett stopp. Sen lugnade jag ner mig och red mer i den takt jag ville. Så flöt allt på ganska bra till sjuan som var ett räcke med några vita bockar nedanför. Om jag inte minns fel så kom vi rätt så nära på den och fick ett stopp även där. Ser även lite vingligt ut på filmen. Kombinationen kom sist och jag tänkte bara "tveka inte!". Så jag drev på och vi kom lite för nära men jag var med bra emellan och smacka och puschade fram honom så den var inget problem, vilket känns bra eftersom det är ju kombinationerna vi (jag) haft problem med.
Alltså 8 fel och sen tidsfel.


Filmerna kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Jimelin

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2011-03-02 @ 10:00:10
URL: http://jimelin.blogstie.com

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0