Vinterbilder!




(stallet)



Herregud va det snöar! Bara vräker ner, och det har det gjort i ett pat dygn nu, så jag kan lova er att vi har enormt mycket snö! Nästan så mycket att jag blir sugen på och gå ut och härja. Typ bygga en backe ner för "muren" och åka pulka/bob, eller varför inte göra en fin snölykta som man alltid gjorde när man va liten? :)
Va ute och tog några vinterbilder förut, blev några fina faktist! :)


hagen:




redigerad m. kontrast. blev rätt cool. (kanske inte konstigt att Tobbe
rymmer när tråden hänger såhär?!)







närbilder:






Hästarna hade rymt förut också. En granne ringde och lyckades locka upp Tobbe en bit. Men när godiset var slut, tänkte inte Tobbe följa efter längre inte ;) Men då kom ju jag med mer godis och grimma. Så nu har de fått stått inne i ett par timmar.  Hittade vart de gått ut också; längst bort i skogen hade Tobbe (antar jag) brutit ner en stolpe på ngt vis och sen bara gått över. Men det konstiga var att tråden låg under snön, och så mycket kunde det inte hunnit snöa sen det gått ut. Så det är ju möjligt att en älg eller ngt varit inne (ljuden) och hästarna inte märkt att tråden låg ner förrän nu (de är inte längst bort så mycket).
Jaja. Inte gjort mycket alls idag. Ska ringa mamma och höra om hon kommer snart, så vi kan rida. Annars går jag ut själv med Exando.

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0