Dagens ridpass.

Jag och mamma tog oss som sagt en uteritt idag. En lång en också!
Red uppöver till Arnsjön, dit är det 5 kilmeter och så hem tillbaka, så en mil ungefär kan man säga. Fast vi gick på små skogsvägar istället för att gå på en vanliga grusvägen. Tobbe tyckte att det va jättekul att få springa i skogen. För ett par år sedan hade jag och en kompis dragit fram stockar och lagt upp grenar så vi kunde hoppa, men dom va såklart borta nu. Fast det va blött på ett ställe, och när vi skulle gå tillbaka lät jag Tobbe springa där, och shit vilka hopp han gjorde! Det va liksom tre 'diken' eller vad man ska säga och han hoppade så jag kunde ha ramlat av! xD Kanske skulle han passa bra i terrängen? Isf vore han en superbra fälttävlans ponny!
Han va verkligen pigg idag. På hemvägen (då jag trodde han skulle va iaf lite trött i benen) testade jag några skänkelvikningar först i skritt och sedan i trav. Ibland gick det bra, men han vill gärna gå med bakdelen före, så jag sätter till med ytterskänkeln, fast då brukar han gå emot helt och hållet och liksom stänger ute allt och bara 'går emot'. Svårt att förklara men det blir ingen riktig årdning på det hela..

Imorgon kommer min faster och hälsar på efter folkracen och hennes dotter som är åtta (?) år vill gärna rida, så imorgon blir det en lugn uteritt för hästarna :)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0