Dagens ridpass.

Idag var Tobbe väldigt fin, det kände jag redan när vi värmde upp!

Började med och göra övergångar mellan skritt och trav, som kändes jättebra. Sen lade jag till galopp och det kändes lika bra där. Han lyssnade verkligen på mig idag, och det kändes som jag kom åt honom ordenligt med hjälperna.
Sen gjorde jag några skänkelvikningar som inte gick så bra. Då gick jag in på volten och red i trav och galopp. Tänkte på att ha balansen i sitsen och inte i tygeln och att sitta mitt på.  Efter det kändes skänkelvikningarna mycket bättre. Det märktes hur stor skillnade det gör bara av att man sätter sig annorlunda i sadeln.
Sen gjorde jag några galoppombyten som kändes väldigt bra, han byter ordenligt nu, utan att göra ett 'skutt'. Sen tog jag också ett par varv i förvänd galopp. Idag kändes den mycket mer samlad och avslappnad.
På slutet red jag igenom L:C1 pogramet och galopperade över några bommar :)

Exando rider jag ikväll.



gammal bild, men äsch.

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0