Dagens ridpass.

Tobbe.

Red ut idag som sagt. Gjorde några tempoväxlingar i galopp. Framåt lyssnade han bra, men var lite stark tillbaka så jag fick göra några halvhalter innan han gick i det tempot jag ville. Fast efter några minskningar lyssnade han bättre. Självklart var han pigg och tycker det va superkul att få springa hem på skogs-vägen i galopp :)
Väl hemma red jag några gånger över bommarna och kontrollerade än en gång att han lyssnade framåt och bakåt, och det gjorde han.
Sen började jag hoppa några gånger på ett lågt hinder innan jag satte upp två hinder på 1 m och hoppade. Han kändes jättefin i sprången, verkligen! Det kändes att han var högt över och det var mycket kraft i sprången. Han hoppade när jag bad honom, även om det blev stort, så det känns som att vi är förberedda inför morgonsdagens tävling :)
Som avslutning red jag ner honom i formen i alla gångarter och gjorde avsaktningar och igångsättningar mellan alla gångarter som funkade bara bra. I skritten kändes han aningen spänd, det var som att han spände sig inför ny signal. Traven, som brukar vara lite sådär, kändes välidgt avslappnad och fin idag, lika så med galoppen (fast galoppen har vi ju aldrig haft problem med).

Oj, det var ett långt ridpass.. :p Höhö

Nyduschad och nyfrissad är han nu också (y)


(L)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0