Dagens ridpass nr 2.

Tog en uteritt på Exando idag. I början var han superseg så jag trodde han skulle ramla ihop när som helst! Men sen, efter halva vägen ungefär, vaknade han till.
Körde som sagt konditions-träning idag så jag galopperade mycket. Och sista kilometern av turen, som är i skogen (med ett par branta backar osv) galopperade han på som bara den, utan att jag gjorde något! Och när vi kom ut på storvägen igen och tillät honom att sakta av, gjorde han knappt det. I vanliga fall brukar det räcka med att jag sätter mig ner i sadeln, men idag var jag minsann tvungen att ta i tyglarna ;)
När jag kom hem trodde jag att han skulle va jättesvettig, men nej! Bara lite fuktig mellan frambenen och under sadelgjorden. Han börjar få upp konditionen nu :) När jag märker att träningen hjälper, blir jag jättetaggad till att träna ännu mer! :D
Han hostade bara lite också, bara några gånger ibörjan.



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0