Dagens träningspass.

Träningen för Leena idag fick jättebra tycker jag! Det var väldigt skönt att få träna igen, man lär sig så mycket av henne!
Vi gjorde en del skänkelvikningar eftersom det är det jag behöver träna på. Sist jag tränade för henne så var det mycket att jag måste sitta mitt på, för tydligen så satt jag lite på sne. Det har jag jobbat på och idag kändes det en stor skillnad i skänkelvikningarna.
Vi jobbade även med formen på volten och gjorde förvänd galopp i båda varven. Formen kändes bra över lag, bara jag får skänklarna och sitsen på plats. Förvänd galopp kändes också bra, jag var helt slut i benen efter det! ;)


Det jag måste jobba mer med är:

*Fortsätta att tänka på sitsen.
*Inte bli för hård på innerhanden.
*Stödja mer på ytterhanden och hålla den stadig.
*Använda vaden ist för att dra upp hälen.
*Följa hästen rörelse bättre, särsillt i traven!!
*Hålla ytterhjälperna stadiga i skänkelvikningarna.


Nu när jag vet vad jag ska tänka på när jag rider,  blir jag jättesugen på att
gå ut och träna och bli bättre! :D



Filmen vill nog varken jag eller ni att jag
lägger upp, 29 minuter lång.. (pappa filmade)




Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0