Gårdagens och dagens ridpass.

Igår red som sagt jag och lilla kusinen ut en sväng. Jag trodde inte hon skulle våga galoppera något, men hon är riktigt tuff faktist! Så det blev som en vanlig uteritt :) Sedan ville hon även rida lite hemma på banan, så vi tog några varv där. Jag satte upp två hinder att rida olika antal galoppsprång emellan och så ett räcke på andra sidan som jag tränade att komma rätt till, även när det blev högt.


Idag:

Idag kännde jag att jag ville rida båda hästarna, så jag satte på Exando all utrustning och tog Tobbe i grimskaftet så gick vi alla tre ut på en uteritt idag igen :)
Det gick faktist ganska bra att ha Tobbe bredvid sig, han blev lite för ivrig i galoppen och sen när jag inte sitter på och gör galoppfattning, travar han så fort han kan tills han är tvungen att galoppera efterom Exando drar på mer och mer (Tobbe har hur stor och snabb trav som helst). Och när han äntligen tog galoppen, rusar han iväg som en galning, så det blev lite rörigt ett tag, men annars helt okej :)





Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0