Reslutaten!

Nu är jag äntligen hemma från träningen och kan berätta hur det gått.

90 cm.

Det har jag ju hoppat förut så jag vet ju att Tobbe hoppar, så där satsade jag på placering. Det gick jättebra verkligen, jag kände att jag red, hittade avstånden och Tobbe hoppade när jag ville, så bättre kunde det inte blivit! I omhoppningen tog jag så snäva svängar jag kunde, vi fick en dubbelnolla och tiden var så pass bra att vi vann! :) (ca 20 starter i klassen). Och om jag får skryta lite så tkr jag att vi var värda det :)




Debut 100 cm.


Då, när jag hoppade fram, tyckte jag att Tobbe kändes lite seg och ville gärna bryta av och sådär. Och så tyckte jag att hindren kändes högre än vad jag trodde de skulle va, så jag va lite tveksam.
Jag gick iaf in och satsade på dubbelnolla. Jag ökade inte tempot något i omhoppningen heller, eftersom jag bara vill gå felfritt den första L:Bn. Och det kändes jättebra! Tobbe hoppade när jag bad honom, jag hittade avstånden nu med och kunde hjälpa honom. Kombinationen (två räcken) var inte heller något problem, vi kom lite stort till men det va ju ingen fara :)
Iaf så blev jag förvånad när dom sa att jag tog ledning i klassen, och ännu mer förvånad när sista ryttaren hoppade och dom sa att jag hade vunnit! Då blev jag glad! :D (ca 8 starter i den klassen)
Det är lite krångel med överförningen av filmen, så den kmr senare.


Dagen kunde alltså inte blivit bättre.
Jag har världens bästa ponny!


Priserna:






Pokalerna va exakt samma, jag vet. Men spela roll ;)
Schabraken var det bra att jag fick, annars hade jag beställt ett. Nu fick jag två gratis ;)

Kommentarer
Postat av: Tessan

sv: Jo, det verkar som du får bättre hederspriser när du placerar dig :P

2010-05-13 @ 19:05:39
URL: http://sundintherese.blogg.se/
Postat av: Tessan

sv: Jo, regnet förstör lite glädjen i att tävla :(

2010-05-13 @ 22:16:13
URL: http://sundintherese.blogg.se/
Postat av: ebba

grattis :)



sv: okej, min häst brukar bli så seg om jag rider innan xD

2010-05-17 @ 18:58:28
URL: http://brejjk.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0