Hoppträningen

Det gick jättebra idag! Allt flöt på bra, inte helt 100% med avstånd/distanser/avsprångspunkten, vad ni nu vill kalla det, det till 90 % iaf! ;) Tobbe va lagomt pigg och ja, hoppade allt utan tvekan :)

Lite mer ingående så hade vi två räcken på kortsidan i båda ändena av ridhuset, sen ett räcke snett ner ifrån ett hörn (svår sväng), till en oxer, samt en oxer på långsidan.
Det flöt på bra när vi värmde upp, men jag ställer fortfarande åt höger när jag kommer i höger-sväng! Så Tobbe får liksom hoppa med böjd hals och så ska det inte va! Måste verkligen få intill benen bättre och rida med mindre hand, vill gärna bli lite bromsandes.
Sen höjde vi upp lite och hoppade en bana. Det kändes bra, men blev lite bromsande i början, fast på slutet släppte jag bättre :)
Sen höjde Thomas i ena änden av en oxer (samt att han drog ut den i den lägre änden, så vi fick välja mellan högre och smalare eller lägre och bredare), så den blev sned liksom. Och så skulle vi hoppa oxern på långsidan, till ett räcke på kortsidan, mellan oxern på långsidan och ett annat räcke och upp på den sneda oxern, sedan ner till räcket. Han satte också upp alla andra hinder till ca 1m - 1.10m.
Första gången så glömde jag bort att jag skulle mellan oxern och räcket, andra gången fick jag för mig att jag skulle innanför oxern också och tredje gången tog jag rätt väg och det gick bra :)
Tobbe va varkligen skitfin idag! Taggade till riktigt på slutet när det blev lite högre och det är ju jättebra, med tanke på att han kännts lite sådär på senare tid. Så jag är supernöjd ;)
Tyvärr kom inte kameran med, så ingen film :/



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0