Resultat.

Jag ska börja och säga att Tobbe har varit väldigt pigg och taggad idag, mest positivt men också lite negativt också ;)

L:C

På framridningen tyckte jag att jag inte hade så bra tryck i honom, så jag gjorde några ökningar så han skulle vakna till lite.
Väl inne på banan, taggade han till ordentligt! När publiken applåderade åt den som red innan mig, blev han uppspelt och ivrig att få komma iväg!
Iaf, så flöt det på bra, höll honom lite mycket på vissa hinder, men det gick bra ändå :) Felfri i grunden och gjorde en ganska bra omhoppning. Tog lite stor väg till sista hindret, men jag skyller på att jag inte hann gå banan klart :p Men vi blev felfria i omhoppningen och slutade ändå på 2:a plats! :D Så jag är nöjd ;)

På prisutdelningen va han helt galen. Han brukar bli lite uppspelt av applåder och sådär, men nar han får stå på långa tyglar brukar det gå bra! Men icke sa nicke. Han vägrade stå still, så rosetten skulle jag få hämta i sekritariatet. Och när ärevarvet skulle börja, va vi typ i andra änden och jag fick inte Tobbe till att gå fram! Och helt oförberett gör han världens bakut så jag nästan flyger av. På något vis lyckas jag kravla mig upp (mamma fick med det mesta på film, så.. :p ), men jag gick ut istället och struntade i ärevarvet :P


L:B

Han va mycket lugnare i den här klassen, men var ändå taggad, så jag fick ett bra tryck i honom!
Grundomgången flöt på jättebra! Höll honom inte alls lika mycket som jag brukar, utan bara red liksom ;) Felfri i grundomgången alltså. Satsade inget på placering i den här klassen, utan jag ville bara va felfri, så jag red i samma tempo i omhoppningen. Det flöt på bra där också! Det kändes väldigt bra och han lyssnade och va duktig! Han va i en oxe där men lite tur ska man väl ha :) Dubbelnolla blev det även i denna klass! Jag trodde ju att jag inte skulle ha någon chans alls till placering, men jag blev faktist 5:a eller 6:a, varav 4 placerade, så det va ju inte så tokigt ändå ;)


Väldigt nöjd med dagen, Tobbe har skött sig bra, förutom prisutdelningen, men vafasen, lite cirkus ska det väl va! ;)


(filmer kommer imorgon)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Grattis!!

Tävlar du bara i hoppning? :)

Skitsnygg blogg och snygga hästar! Ni är superduktiga!!

2010-11-14 @ 21:11:45
URL: http://dreamsnreality.blogg.se/
Postat av: sofie

grattis :D

2010-11-14 @ 21:47:53
URL: http://sofieocholivia.blogg.se/
Postat av: Katrinne

Kom in på din blogg ikväll! Sa bli kul att följa!!! Kolla gärna in min blogg! :)

2010-11-14 @ 22:30:19
URL: http://www.ryttarliv.com

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0