Ridpassen

Exando.

Red ut barbacka en sväng. Han va väldigt pigg (faktist), började trava så fort jag kortade tyglarna och ökade tempot när jag släppte efter (till och med när vi gick hemifrån!!) :) Han hostade inte så farligt men va ganska ansträngd i andningen så det liksom bara lite jogging :)



(Tänkte först rida Tobbe direkt efter, men jag blev till en vandrande iskub och va tvungen att gå in och värma mig! Dock va det ganska kallt inne också, eftersom jag varit ensam hemma idag och kan inte göra eld i pannan..
Så jag var bara lite mindre iskub när jag gick ut och red Tobbe vid sju :) Men efter ett ridpass i mammas stora dunjacka, blev jag svettig istället :P)



Tobbe.

Jobbade lite här hemma. Började med och värma upp, sedan lösgöra honom. Han är lite stel i vänster men i höger är han skitfin!
Gjorde sen i princip samma som igår. Hade räcket i mitten på kortsidan och så hade jag också en oxer ur en ganska snäv sväng för att jag ska få träna på att inte böja innan hindret! Gick rätt så bra idag :) Höjde lite mer på slutet och det kändes prima! :)


Kommentarer
Postat av: Katrinne

Vilka fina hästar du har! Kul att ha börjat följa din blogg!

2010-11-19 @ 21:32:50
URL: http://www.ryttarliv.com

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0