Ridpassen

Exando.

Red ut en sväng med honom. Han va ganska hostig men det verkade som han fick ur sig endel och det är ju postivit :) Han va pigg idag också tyckte jag.




Tobbe.

Tänkte ju rida ut på honom också, men eftersom det har varit så varmt idag (typ 7 grader hela dagen!!) och underlaget på åkern fortfarande va väldigt bra så tänkte jag att det är bäst jag passar på och rida där när det väl går :) Så jag stället om bommarna och fixa några övningar!

1.
Två bommar med 15 m. mellan. Mål: Rida på så få och så många galoppsprång som möjligt!
2. Klockan. Mål: Hålla en jämn rytm!
3. Åttvolt med bom på mitten. Mål: Hålla galoppen, titta på hindret (bommen)!

Allt funkade bra! Han va lagomt pigg, lyssnade bra fram och tillbaka. Fick som minst in 3 galoppsprång på första övningen och 7 som mest.
Första två varven i klockan blev lite sådär, men vi fick i rytmen rätt for och då gick det finfint :)
Åttvolten red jag ganska mycket på, efterso jag behöver träna på att hålla galoppen! Red först på ganska stora volter men sedan minsakde jag mer och mer tills det blev typ 10meters volter sen gick jag ut tillbaka. Det kändes bra men jag måste va uppmärksam så jag inte tappar ytter-hjälperna!
Det va som sagt varmt ute och han har fått ordentligt med päls nu så han blev ganska svettig. Ska nog raka honom imorgon :)



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0