Dagens ridpass.

Tobbe.

Körde ner några hinder till åkern, en kombination - räcke, oxer- och ett räcke bara.
Kombination behöver jag verkligen träna på. Och jag kan ju säga att det gick inte så bra idag, tyvärr. Såg verkligen inget avstånd till a-hindret och då blir det ganska svårt på b-hindret, iaf när jag höjde upp det. Fick några stopp då, p.g.a min usla ridning, men sen kom vi iaf någorlunda till första så men lite hjälp från skänklarna hoppade han. Tog det en gång till och då hoppade han fint. men det kändes liksom inte bra ändå, ville få ett riktigt bra språng så jag tog det ännu en gång. Men då gick det inte alls och tobbe sa stopp. Plus att han var trött också. Så jag fick hoppa av och leda honom runt ett tag så han lugnade ner sig. Sen la jag ner båda hindren till typ 90, hoppade upp och skrittade ett varv till, sen började jag trava lite lugnt och så vidare till galopp. Hoppade det lilla räcket lite först och bara lät honom hoppa, struntade liksom i allt annat. Öch så bara flöt det på över kombinationen och då släppte jag liksom på och då kändes jättebra! :) Det är nog det som är det stora problemet, jag sitter och bromsar istället för att bara låta det flyta på. Får träna på det.


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0