Gårdagens träning

Tränade alltså hoppning för Thomas igår. Hoppade med häst-gruppen, för de är så få och i ponnygruppen är vi så många. Egentligen skulle det ha varit tre storhästar och två d-ponny (mig inräknat) men den andra d-ponny va inte med och så va det också en storhäst som va borta så vi va bara tre som tränade :)
Iaf, så värmde vi upp med att hoppa en vattenmatta på en ått-volt. Ingen tvekan på den :) Sen hoppade vi en linje med ett räcke till en oxer som vi först la ner till ett räcke, med sex galoppsprång mellan. Det andra räcke höjde han upp rätt rejält, men Tobbe tog det som skit! Tror det va någonstans runt 120-125 cm.
Sen hoppade vi också en annan linje med räcke-oxer med fyra galoppsprång mellan. Först blev det knasigt sen funkade det bra :) Och så gjorde vi en liten bana sen. Tobbe hoppade riktigt fint igår alltså! Även om jag tyckte att jag typ aldrig kom rätt till hindren så ordnade det sig bra och Tobbe hoppade som sagt super fint :) Har en liten filmsnutt som jag tänkte ladda upp när jag kommer hem från skolan.

Idag slutar jag tidigt så jag rider båda hästarna. Tobbe ska jag träna dressyr med, vet bara inte vart jag ska va.. :p Och Exando får nog en uteritt eller kanske ett dressyrpass :)
Igår red mamma Exando också :)



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0