Ridpass 1

Tobbe.

Red honom som sagt nere på åkern idag. Ska börja medoch säga att jag nu i fortsättningen kommer göra en knopp i pannluggen varje gång vi ska träna dressyr, så han vet det. För när det är dressyrtävling så knoppar jag ju manen (och pannluggen) men inte när det är hopptävling (på så vid fattar han ju när det ärr hopp/dressyrtävling).

Iaf så gick han jättefint idag! Fin i formen, lydig både fram och tillbaka och traven kändes extra bra!
Värmde upp med öppnor och slutor som båda kändes bra i båda hållen. Sen gjorde jag också ett par skänkelvikningar. Det känns bra undan höger men är lite motsträvig undan vänster. Så där måste jag tänka på att jag håller stadigt på yttern.
Sen gjorde jag endel ökningar i galoppen ochäven traven. Gjorde en massa halter och halvvolter också och det kändes bra över lag! :)



Sen har jag också putsat och packa allt så jag har det ur vägen!
Så nu är det bara Exando som ska få komma ut en sväng, sen ikväll kommer Marie och sover över och följer med mig på tävlingen imorgon! :) Verkligen jättebra med en extra hjälpande hand :)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0