Fullsmäckad dag

Som ni kanske förstod så hade jag fullt upp igår. Vaknade runt åtta och hade lätt träningsvärk efter den "lilla" promenaden
på 1 och ½ timme kvällen innan. Men trots det tog jag ett ordentligt pass på träningscykeln. Har nog aldrig svettats
så mycket i hela mitt liv.. Cyklade 6,63 km på 20 minuter och höll en medelhastiget på ca 19 km/h. Nödig fakta eller hur?!
Iaf så var det hur jobbigt som helst, men så jäkla skönt efteråt. Haha, det droppade svett från handen till och med. Mysigt! :)

Då var jag ju självklart tvungen och skicka ett SMS till Vickan och berätta hur duktig jag varit! Tydligen fick det henne
på något konstigt bus-humör, så medans jag gick tillbaka till hästarna (gick en annan väg som jag trodde skulle gå
snabbare, men det visade sig att den tog en halvtimme extra.. Och en jäkla massa backar!!), kom Vickan på sin kära
pålle. Vi tänkte bada med hästarna, så jag satt upp barbacka på Tobbe och så red vi iväg efter att ha ätit lite lunch.


Barbacka och med ett alldeles för milt bett för en uteritt tillsammans med någon och som sagt barbacka, red vi iväg
mot sjön. Tobbe blev jättepigg och när vi skulle försöka galoppera lite försiktigt hade jag inte så mycket och säga
till om, utan Tobbe drog iväg. Vi fick iaf stopp på dom hyffsat snabbt och sen tog vi det lugnt tills vi kom fram.


Väl vid sjön hade Vickan lite problem med och ta sig upp på sin stora pålle, men jag och Tobbe gick i och badade!
Han verkligen älskar att stå och plaska i vattnet! Karvar med frambenen hur länge som helst! Jag hoppade av också
och försökte få ut honom på lite djupare, och han simmade faktist lite! Så jäkla härligt och känna kraften när de
trycker ifrån.


När vi var nöjda, red vi åt varsitt håll efter en härlig dag tillsammans med de bästa! Sen hade vi ju en halv mil hem
också. Men istället för att sitta och tycka synd om både Tobbe och mig själv, försökte jag få Tobbe lite lydigare i
munnen och för skänkeln. Jag gjorde alltså en massa övergångar mellan skritt och trav.
Först lyssnade han inte alls, utan försökte dra iväg så fort vi travade. Men sn märkte han att det inte skulle gå och
lyssnade mycket bättre! Jag försökte också använda sitsen mer, man kan väl inte få bättre kontakt än när man rider
barbacka? Så när han lyssnade riktigt bra så gjorde vi samma sak i galopp ner till skritt och vice versa. Detta
fungerade riktigt bra och han kändes väldigt fin på slutet! Så den sista biten hoppade jag av och gick med honom hem.



Det blev en lång men riktigt härlig dag. Jag var ju ganska trött när jag kom hem vid nio ungefär. Och jag som inte är
som Vickan, dvs planerar allt och tar med sig bikini och hela köret, hoppade ju i vattnet och badade med ridbyxorna på!
haha, härligt och ta allt som det kommer ;)


Tyvärr så är det inte riktigt samma fina väder idag, utan tvärtom - spöregn. Jag som hade tänkt hoppa med Tobbe
nu nån dag, men det lär inte gå så bra om det ska regna såhär.
Men idag ska vi iaf träna lite dressyr. Ställa igenom och mjuka upp lite. Exando behöver också få röra lite på sig,
antagligen blir det en uteritt för honom.


Kommentarer
Postat av: Matilda

låter som en mysig tur :)

jättesöt blogg också!

2011-08-07 @ 13:16:12
URL: http://qtiilda.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0