Gårdagens ridning

Tobbe red jag dressyr med igår. Han kändes fin från början, men jag måste jobba mer med ytterhjälperna och
hålla honom rak på rakt spår.

Tränade endel på skänkelvikningarna. Han flöt iväg lite, men flyttade riktigt fint när jag samlar upp riktigt på ytter.
Det funkade bättre undan vänsterskänkeln också!

I galoppen la jag mycket fokus på att han inte skulle falla inåt, utan hålla sig rak och vara "bärig" genom hörnen, på
volter, på rakt spår osv. Jag tycker att jag fick fram det, jag kom åt honom liksom.




Exando hade varit ute och promnerat på morgonen, men jag gick senare ut och klättrade med honom. Han var
extremt seg, iaf tills det brakade inne i skogen, antagligen en älg eller något. Då blev det minsann fart på honom! ;)





Dagens planer blir en uteritt med Tobbe. Han ska nog få klättra lite, det var ett tag sen nu! Exando ska få komma
ut och springa bort lite mage, ser verkligen ut som en ballong nu...

Kommentarer
Postat av: Elin (fotoblogg)

Hej! Nu är Veckans blogg avslutad, titta in och kolla om det var just du som blev vinnare 1,2 eller 3?

2011-08-19 @ 13:03:24
URL: http://jaagheterelin.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0