Gårdagens ridpass

Uteritten med Tobbe blev lyckad tycker jag. Försökte alltså få honom lugnare med hjälp av massa övergångar.
Till en början va han vldigt pigg och lite motsträvig, försökte dra iväg utan att lyssna på vad jag vill. Men efter en hel
massa övergångar mellan skritt och trav började han lyssna mycket bättre och jag behövde då bara sätta mig lite
"tyngre" i sadeln för att han skulle sakta av.
Efter skrittpausen var det bara att göra samma sak igen, för att sedan göra det mellan skritt och galopp. I galoppen
tyckte jag ändå att han var riktigt fin! Inga travsteg emellan och gjorde lugna fattningar :)

Exando fick som sagt hoppa lite. Hade två räcken med bommar före och efter, på olika avstånd. Det tyckte jag funkade
riktigt bra. Sen hoppade vi en oxer utan bommar som från ena hållet flöt på jättebra. Men från andra såg jag inget
avstånd alls och då sitter jag och bromsar istället för att bara hålla flytet.. Måste sluta med det!!





Efter ridningen gjorde jag en snabb hage till hästarna med massa grönt. Dock ingen riktigt hage utan jag använde
hinderstöden som stolpar. Jag behövde nämligen de riktiga stolparna till och göra en hage här hemma. Det är
nämligen slut på bete på sommarbetet och då får de komma hem och äta det som vuxit upp här (vilket är en hel del).

Det ska bli skönt och få hem dom faktist. Och ha ett riktigt stall och en riktig "sadelkammare". Men flytten hem
betyder också att hösten och vintern snart är här igen. Men jag är ganska nöjd på sommaren också, faktist. Det ska
bli roligt och flytta lite längre och jag hoppas på ett roligt år!

Snällaste Vickan hjälper mig ikväll med att rida hästarna, tack!

Nu ska jag gå ut i stallet och fylla på spån och städa iårdning lite. Efter det tar jag mig en promenad till hästarna och
ser till så de är i hagen än och så, det är ju en fördel :p Sen blir jag väl där tills Vickan kommer och när hästarna är
på plats tar vi oss en promenad tillbaka igen, tillsammans. Mycket motion som gäller! :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Tobbe är så fruktansvärt söt :)

2011-08-09 @ 09:38:42
URL: http://qtiilda.blogg.se/
Postat av: fo

Hejhej, jätte fin blogg verkligen! :)

Jag tar nu tag i mitt bloggande och hoppas att ni kanske kikar in? :) Följa via bloglovin elr länka går kanon! :)

kram fo

2011-08-09 @ 13:14:18
URL: http://feliciaorrstenius.blogg.se/
Postat av: ponnieligan

Ny hästblogg! :D http://ponnieligan.blogg.se



Kika in, kommentera?:D

2011-08-13 @ 18:20:08
URL: http://ponnieligan.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0