Gårdagens ridpass

Igår regnade det verkligen hela dagen. Jag hoppades på att det skulle sluta eller åtminstonde lugna sig lite, men när
klockan drog sig mot fem-sex insåg jag att det inte kommer sluta. Så det var bara att dra på sig kläder och gå ut!

Började med och rida Tobbe. Eftersom han gick ganska långt igår så skulle han bara få mjuka upp sig lite på
banan. Först fick han skritta och jogga runt lite om han var stel. Sen började jag rida lite på en volt och forma och ställa och så. Jag tyckte inte han kändes stel i kroppen ändå, dock lite dålig framåtbjudning och bakbensaktivitet,
men det kan ha varit på grund av det dåliga vädret också.

För att mjuka upp ytterligare gjorde jag några öppnor och slutor. Han går jättefint i sluta i vänster varv och öppna
i höger, då jag flyttar in för högerskänklen, men för vänsterskänkeln lyssnar han inte lika bra. Men det kändes
ändå bättre än det gjort förut.
Gjorde även några skänkelvikningar som undan höger blev väldigt bra! Inte lika bra undan vänster men ändå bättre.

Något annat som vi (dvs jag) har blivit mycket bättre på är halterna! Han håller formen fint och både stannar och
sätter igång direkt med väldigt små hjälper. Jag tyckte också att jag hittade en mycket stadigare och bättre sits.



Sötnosen springer efter! :)


Sen var det dags för Exando och få jobba lite. Jag var lite lat och orkade inte sadla, så jag red barbacka. Vilket jag
inte skulle ha gjort, eftersom jag har både skavsår och träningsvärk efter långturen barbacka på Tobbe i förrgår.
Men jag försökte lägga all koncentration på Exando, så jag inte skulle tänka på det.
Iaf så red jag även honom på banan. Jag har ridit honom lite för lite de senaste dagarna och red därför inte så länge.
Han kändes ändå inte alltför stel. Han lyssnade väldigt uppmärksamt på alla hjälper. Det är faktist något han har
blivit bättre på i helhet! Man behöver inte använda så mycket hjälper över huvud taget och han har blivit mer
känslig för sitsen :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0