Hoppträningen igår

En lyckad träning må jag säga! Hade i helhet mycket bättre flyt och tog beslut bättre. Dock kom den där
"ser-inte-avståndet-bromsar-kommer-när"- grejen fram på en linje med fem galoppsprång lite framåt vilket
resluterar i att jag inte når fram på fem utan det blir ett extra. Men jag ska ta hjälp av en bom om det bli så
och försöka bättra på ögat ännu mer.

Men annars så funkade allt bra. Fick ett stopp på trippelbarren då vi låg precis mitt emellan två språng. Den
kändes ganska hög andra rundan (den var högre), men vi kom perfekt och då finns det inte en ynk av tvekan
varken hos mig eller Tobbe.
Kombinationen funkade super och ja, det var i allmänhet bättre!
Dock rider jag lite slarvigt i början med för långa tyglar och för lite skänklar. Har honom inte alls mellan tygel och
skänkel samt att jag fortfarande är ostadig på handen. Men jag ska börja rida med en pinne/ett spö mellan
händerna och försöka bli stadigare.

Film kommer snart. Jag har även laddat upp förra veckans film, snabb jag vet ;)
Slänger med några bilder från filmen så länge.




Vad gör hälen där uppi??




Här gör han ett riktigt kråkhopp! Haha, det ser så roligt ut:
 

 

Kommentarer
Postat av: Emilia och Emilia

Hej, skulle du vilja fixa en design till oss? ;D

2011-08-03 @ 15:04:10
URL: http://norrlandscheyorna.blogg.se/
Postat av: PATRICIA

hehe sött hopp det sista ;)

2011-08-04 @ 19:20:45
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0