Stresss...

Idag bär det av mot Lillerud igen, med Tobbe, alla saker och så åker Vickans Giften med ner också :)
Men innan dess är det så mycket som ska göras!

Jag gick upp vid halv sju för att släppa ut hästarna, mocka, sopa och allt som ska göras. Sen var jag också tvungen och borsta av Tobbe lite, han såg mer eller mindre ut som en skäck.. Men jag var snabb och gjorde allt på en halvtimme!

Nu har jag precis ätit frukost och ska börja packa alla mina saker som ska med. Jag ska även packa allt som hör tävling till så det blir enkelt för mamma/pappa och bara ta med väskan.

Nästa sak på att-göra-listan är att rida Tobbe. Det blir till att rida igenom dressyren idag.

Igår hann jag bara rida Tobbe. Jag gick uppåt och klättrade med honom. Det var inte så roligt och han ville gärna vända om, men när vi började gå hemmåt igen så blev det minsann fart i honom! Så hela vägen ner igen jobbade jag med sidvärts, öppnor, slutor osv i skritt för att mjuka upp honom.
När vi var hemma igen red jag igenom i trav och galopp på banan. Vid det laget var han ganska fin, men satte inte under sig alls så bra som jag ville i galoppen. Därför blev det mycket jobb med små volter galoppombyten osv. Han blev riktigt svettig, men han har lite dålig kondis nu och det var väldigt varmt ute också.

Men som sagt, idag rider jag igenom ännu lite till.

Sen är det bara att putsa lite snabbt och packa allt. Jag har packat ihop benskydd, schabrak och
alla täcken, men det är ju mycket annat som ska med också.

Och innan vi åker ska jag hinna duscha, fixa transporten, se till så jag har med allt och göra iordning Tobbe. Så jag har inte mycket tid över idag, bara att sätta igång och packa!!


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0