Dagens ridpass




Red alltså ut en sväng på Tobbe först. Tänkte rida på planen efteråt så därför red jag på ett vanligt tredelat. Kan
ju säga att han blev sådär lite stark. Och när jag ska samla ihop honom försöker han komma undan genom och
börjar trippa eller vad man ska säga. Det är svårt och komma åt honom helt enkelt.
När jag var hemma igen red jag som sagt lite här. Det var ganska hårt så vi fick ta det lugnt. Hursomhelst så
kändes det inte bra alls. Han va stark, tog inte skänklarna och typ inga andra hjälper heller.. Det där kanske var
en aning överdrivet iofs, men det kändes typ så.
Iaf så började skutta lite på ett kryss jag tagit fram. Då började det släppa lite. Kändes som han tyckte det var
roligt och väntade mer på mig och lyssnade bättre. Framförallt så fattade han galopp när jag bad om det. Så
vi tog några språng och efter det var hela han mycket mjukare och mer följsam :)





Exando red jag också här hemma på planen. Han lyssnade ganska bra för hjälperna och kändes inte allt för stel.
Dock tog han inte vänsterskänkeln över huvud taget. Fick banka till några gånger för att få någon som helst reaktion.
Så han kändes stelare överlag i vänstersidan, det släppte mer efter en stunds jobb på volten iaf.
Skuttade över ett räcke några gånger med honom också. Även han tyckte det var roligt och det kändes bra! :)


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0