Jag lever

Hejsvejs!
Det har varit lite tyst här några dagar. Det beror främst på att jag knappt varit hemma och så har jag inte orkat
slå på datorn alls faktist. Igår åkte jag och Julia till Karlstad och förväntade oss att en tom plånbok och massa påsar
skulle följa med tillbaka, men icke! Det enda jag hittade var ett par svarta jeans och ett linne. Men plånboken mår
ju gött iaf och jag hade det väldigt mysigt :)

Kom hem runt halv sex och då regnade det rejält ute. Vilket jäkla väder det är alltså, i december! Fast jag kan inte
klaga heller. Vi hade snö och några minusgrader samt riktigt fint väder över julen, nu håller snön på och tyna bort,
kan ju faktist inte bli bättre!

I förrgår åkte jag och mamma till min faster och kusin som har en söt liten b-ponny. Den behövde klippas, så vi ställde
såklart upp och hjälpte dem. Ponnyn tyckte dock att det var lite läskigt med maskinen och sladden framförallt, men
vi fick bort den mesta pälsen iaf!
Vi kom hem vid fem-sex någon gång och jag hade verkligen ingen lust till någonting. Känner mig väldigt lat när jag
sätter mig vid TV:n ist för att gå ut och rida, men jag orkade inte.

I måndas fick hästarna komma ut iaf. Mamma kom hit så vi gick ut på en uteritt. Tobbe va riktigt galen, fick ingen koll
alls på honom och red därför upp på en åker med lite snö på och jobbade ner honom i en stor galopp. Han var ju
inte alls genomriden och tog därför innerskänkeln som en framåtdrivande hjälp. Men jag red på en stor volt, lät
det gå ganska fort men var ändå noga med att han skulle jobba rätt. Efter ett antal varv började han slappna av,
och efter lika lång tid i andra varvet började han minsann dra ner på tempot själv!
Men när vi fortsatte på vägen skrittade han misnt lika fort som innan och jag hade fortfarande problem med att
hålla honom i styr. Var riktigt nära och ramla av när han plöstligt kastade sig framåt, men jag lyckades kravla mig fast.
Sista biten travade vi lite, vilket inte har fungerat innan då han bara börjat trippa och försökt dra iväg. Men nu höll
jag bara så stadigt jag bara kunde i tygeln, släppte i efter något utan bara höll igen honom. Han blir ju dock stark,
så efter ett tag var jag tvungen och bryta av då jag fick riktigt ont i armarna.. Men lte trav blev det iaf! :)


Det är tur för dig att du är så söt!


Det är väl det jag har pysslat med de senaste dagarna. Något annat, väldigt störande, är att min pencilin-kur ju
är slut vid det här laget, men inte f*n är jag frisk! Vaknar på morgonen, tätt i näsan, med huvudvärk och ont i
halsen. Visserligen går det ju bra så fort jag fått i mig ett par alvedon, men ändå! Jag är trött på och va sjuk!!

Dagens planer är iaf att motionera den "lilla" ponnyn. Rider nog här om det inte är för hårt eller på åkern om det
funkar. Behöver verkligen rida igenom honom nu..
I eftermiddag ska jag klippa en annan häst, eller ponny är hon väl, åt en kompis. Så det är vad jag har inplanerat
idag, sen får vi väl se om jag orkar ut med Exando också..



Söta Alma som ska klippas idag!

Kommentarer
Postat av: Noomie

Gud så fin din blogg har blivit! :O :D

Måste fråga, gör du designer åt andra?(:

2011-12-29 @ 12:31:12
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: PATRICIA

hihi gulligt "skägg" hon hade ;)

2011-12-29 @ 17:31:20
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Noomie

Haha okej(: Jag diggar verkligen strecken runt allt liksom, jättefiffigt!

2011-12-29 @ 23:38:36
URL: http://lexx.blogg.se/
Postat av: Madde

Gud så fluffig :D Och håller med om Noomie om designen :) Den är superfin :)

2011-12-30 @ 11:54:29
URL: http://ricos.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0