Julklappar och dagens ridning

Nu börjar även denna julafton dra sig mot sitt slut. Har haft det lika mysigt iår som de andra åren! Fick allt några
presenter också, bl.a pengar och smycken, så jag är nöjd!


Söt va? ;)


Red ut på Tobbe förut också. Det var jättefint väder, lite kallt men solen sken så härligt :)
Tobbe va pigg som vanligt. Hade som plan att träna lite styrka och kondition genom att rida på lite åkrar och sådär,
men skaren var för hårt så han skulle kunna riva sig. Och eftersom han var så pigg, så tog han inte skänkeln
alls ett tag. Strejkade skulle man nästan kunna säga, haha. Så därför red jag en ganska lång bit, längre än jag tänkt.
Och gjorde då en massa övergångar mellan halt, skritt och trav. Backade även om han blev för stark (vilket alltså
hände titt som tätt). När jag hållit på så länge, kändes det också skillnad. Visst försökte han väl fortfarande och dra
iväg i traven ibland, men han lyssnade så mycket bättre och var mycket mer avslappnad.
Jag vet ju att det är mitt fel att han blir så stark på uteritter. Så var han inte när han kom, även om han var pigg så
var han inte så stark och pigg alls. Och det bror ju då på att jag låtit det gå för fort för många gånger. Det är väl klart
att han försöker springa iväg när han vill det, när han vet att han får det ibland. Och visst, jag tycker om pigga och
lite heta hästar. Tycker om att känna kraften under mig, men det är inte roligt när det blir bråkigt och stökigt. Och
det blir det om jag låter honom gå iväg. Så jag måste helt enkelt säga till mig själv att nej, vi ska inte race'a. Även
om det är ruskigt kul, så är det inte så kul nästa uteritt, eller nästa efter den.
Så nu ska jag fortsätta göra övergångar när han blir för dragig. Det ger ju stora reslutat och hela Tobbe blir ju allmänt avslappnad.





Nu avslutar jag julaftonen -11 med en film jag sett kanske 4-5 gånger de senaste dagarna.. Jag är verkligen en
sån person som kan se en film hur många gånger som helst, förutsatt att det är en bra film. Lever mig in i den
hela tiden, drömmer mig bort och kan bara inte får nog!



Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0