Dagens Ridpass

Tobbe.

Red ut en sväng och lät honom mest springa på och ha kul :) Tror det är viktigt och låta hästar vara hästar, låta dem sträcka ut och slippa formen och allt det där. Men han va ändå väldigt fin när jag bad honom gå ner i formen.
Som jag skrev igår så fick jag honom inte och gå förbi ett ställe, och idag när det va ljust kom förklaringen: 5 rådjur på åkern! Men när Tobbe såg dem så skrittade han bara vidare och brydde sig inte alls ;) Däremot vågade han knappt gå förbi en stubbe.., hans hjärta baknade jättesnabbt och det verkade som benen skakade! x)
Iaf så bråkade han lite och sparkade bakut några gånger, därför red jag lite här hemma. Och då var han riktigt fin! Lyssnade, bråkade inget och va näst intill klockren! :)






Exando.

Red honom här på banan. Värmde upp honom och tränade mycket på kort galopp som han har lite svårt för. Hade några bommar med lång distans till och tanken var att säga så fort jag såg det hur vi låg. Det gick bra, men det var jobbigt och galoppera så kort, tyckte Exando! ;)



Kommentarer
Postat av: a l e x a n d r a, f a n t a s t i c FÅÅR

hihi vad bra att det gick bra :D söööta ponnysar :D

2011-02-09 @ 22:37:19
URL: http://maszerati.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0