Elektriska täcken

Har ni märkt att hästarna blir elektriska av vissa täcken?

Tobbe går nu med ett stall-täcke (våffeltäcke) och ett vintertäcke. för ett tag sedan hade jag fleecetäcke under vintertäcket, men när jag skule ta av honom blev han jätte elektrisk och det tyckte han va jätteläskigt! Så jag bytte till våffeltäcket, men igår råkade jag ge honom en stöt ändå.
Detta har hänt förut och någon gång har det varit på mulen, när jag pussade honom. Så nu är han mer tillbakadragen i boxen och ibland inbillar sig att han får en stöt, om han tex tar i hjälmen eller så.
Nu måste vi vara väldigt försiktiga och försöka undvika att ta i honom precis efter att vi tagit av honom.



Kommentarer
Postat av: Victoria

Direkt efter du har tagit av täcket så sprayar du på lite pälsglans. Så försvinner elektricitet direkt =)

2011-02-15 @ 14:59:54
Postat av: Jessica josefsson

ja.. när ja red sheron i helgen så fick ja stötar hela tiden.. ändå va de efter ja tatt av täcket :P

2011-02-15 @ 15:06:35
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: Tack så mycket :) detsamma!

2011-02-15 @ 16:06:24
URL: http://semlur.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0