Gårdagens Ridpass.

Igår red jag bara Tobbe.
Började med och rida ut en sväng. Jobbade lite med och korta galoppen och han protesterade inte alls mycket idag :) Kanske blir han starkare?
Iaf så red jag inte så långt och därför red jag lite över några bommar här hemma. Det gick bra och så, men han blev lite okoncentrerad, så jag satte upp en liten oxer. Och då blev han mycket mer vaken! Så satte jag upp det till en liten trippelbarr också (endaste 80 cm på bakre bommen). Det funkade också super, men jag kände att jag blev lite bromsandes in, och det är ju det jag inte får göra! Så jag drev på, men såg att vi låg jättestort! Så jag rätade upp mig och var beredd på ett stopp, men Tobbe tvekar inte alls, utan skuttar över som inget! Touchade lite i bakbommen, men rev inte. Måste ha sett kul ut, för jag var ju inte beredd på att han skulle hoppa, så jag satt bakåt lutat och släppte tyglarna så jag inte skulle dra honom i munnen! haha :p Tog iaf ett varv till i lugnare tempo så vi kom rätt till :)


här kom vi också för långt ifrån.


Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0