Gårdagens Ridpass m.m

Tobbe.

Tänkte ju gå ut och rida igår och ta en annan väg. Men det va så mycket snö, så det gick inte. Därför blev det bara en snabbis och så red jag hemma ist. (MEn bil körde förbi oss, han spände sig och blev lite stressad, men inget mer).
Värmde upp och så först, han är riktigt mjuk i hela kroppen nu!
Sen jobbade jag med och få upp trycket i galoppen och få honom att sätta bakbenen under sig mer, och det kändes skillnad! Hoppade också några småskutt och det kändes super. Tobbe va såklart jättepigg eftersom han hade haft vila. Sen tyckte han ja var dryg som tryckte med skänkeln utan att låta honom gå fortare, så då kom det några bakuter. Sötnosen :)




Exando.

Det blev en kvällstur runt åtta med honom, barbacka i grimma och grimskaft, haha ;)
Red runt lite här hemma bara. Blev inte så seriöst, men han var ganska spänd, jag tror han hört något eller kände lukten. Det är mycket rådjur och älgar häromkring nu och Exando är väldigt feg för sånt :p
Red iaf inte mer än tjugo minuter. Hoppade några språng med honom också :)





Idag är det typ -20 grader ute, puuh! Tobbe kommer va heelt galen sen ;)

Kommentarer
Postat av: Lina Jonsson

Sv: Tack så mycket, din är med fin ! :D

2011-02-19 @ 11:18:39
URL: http://beeeeautiful.blogg.se/

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0