Min duktiga ponny!

När jag skulle ut med Tobbe förut, så va han väldigt social i boxen, när jag gjorde honom iårdning. Sen började han spraka med benen, sådär som jag lärde honom för ett tag sedan. Ni som hängt med ett tag, kommer kanske ihåg att runt nyår - när Tobbe hade vila - så tränade jag lite trick med Tobbe. Så han lyftade på benen när jag petade med spöt och så försökte jag få honom att buga också, men det gick inte så bra. Sen började jag rida honom igen och glömde bort det där med trick ett tag.
Men som sagt, så började han göra det där, antgaligen för att få godis. Så då hämtade jag godis och spöet och började träna lite trick med honom. Och nu till det bästa: Han gick ner på knä med ena benet, hade det andra utsträckt och tog godisen jag hade mellan frambenen!!! Alltså, han bugade!! :D
Ååh, va glad jag blev! Han är så fantastiskt lättlärd den ponnyn!
Gjorde det en gång till och han bugade än en gång! :) Nu är det "bara" att försöka lära honom att göra det utan godis på kommando :)



Sen får vi väl börja med stegringar, men det blir nog lite värre ;)

Kommentarer

*Jag vill gärna veta om du har en tävling, utlottningen eller annat roligt på din blogg!
*Jag gör gärna ett bloglovin-byte!
*Skriv precis vad du vill :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0